Η ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Την "διεστραμμένη η παλαβή " όπως την ονομάζεται Ελληνική αριστερά πολύ ήπια την χαρακτηρίζεται συντηρητική μάλλον της αρμόζει ο τίτλος της "αμοραλιστικής φασιστικής αριστεράς " . Είναι αμοραλιστική διότι δεν έχει κανένα ιδανικό ούτε και από αυτά τα λίγα που είχαν οι φασίστες .Χρησιμοποιεί το λεξιλόγιο των φασιστικών κομμάτων του μεσοπολέμου ," Οι εργαζόμενοι" και όχι εργάτες η εργατικό προλεταριάτο . Η πρακτική των ξυλοδαρμών στα εκπαιδευτικά ιδρύματα , των πάσης φύσεως τραμπουκισμών ,των καταλήψεων των αποκλεισμών κτιρίων σχολείων και κάθε λογής εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων είναι καθαρά φασιστικές ενέργειες κατ εικόνα και ομοίωση αντίστοιχων προπολεμικών καταστάσεων. Η κοινωνική βάση της είναι η μικροαστική τάξη κυρίως δημοσιουπαλληλία όπως τα αντίστοιχα φασιστικά κόμματα του μεσοπολέμου .Αντίθετα η κοινωνική βάση των μεγάλων σοσιαλιστικών και κομμουνιστικών κομμάτων της Ευρώπης του μεσοπολέμου αλλά και μέχρι την δεκαετία του 70 ήταν το εργατικό προλεταριάτο και έτσι τους ονόμαζαν. Ακόμη και ο αρωστημμένος διεθνισμός της , με μεγάλη δόση Ελληνοφοβίας αρνείται την παγκοσμιοποίηση αλλά συμπονάει τους πεινασμένους του τρίτου κόσμου τους οποίους δεν" βοηθάνε οι πλούσιοι Αμερικάνοι και Ευρωπαίοι "βάζοντας στο απυρόβλητο τον εαυτό τους . Κάνουν τους αυστηρούς κριτές των πάντων και δεν κάνουν ποτέ αυτοκριτική ούτε προτείνουν λύσεις . Όσον αφορά την αύξηση της παραγωγικότητας στην οικονομία επειδή εργάζονται οι γυναίκες , θα μου επιτρέψετε να έχω σοβαρές αντιρρήσεις , οι γυναίκες εργάζονται κυρίως στις υπηρεσίες και έχουν τις πιο καλοπληρωμένες θέσεις. Οι γυναίκες είναι οι καλύτεροι καταναλωτές το 75 % των εισαγωγών μας είναι είδη που καταναλώνουν οι γυναίκες καταναλώνουν πολύ περισσότερα από ότι παράγουν. Είναι πολύτιμες στην παγκόσμια καπιταλιστική οικονομία η οποία πάσχει από κρίσεις υπερπαραγωγής .Παράγει περισσότερα υλικά αγαθά από ότι μπορεί να καταναλώσει και η οποία δεν θέλει ούτε εργάτες ούτε στρατιώτες αλλά μόνο καταναλωτές. Αλλά η χειραφέτηση της γυναίκας δημιουργεί την υπογεννητικότητα η οποία σε λίγα χρόνια θα εξαφανίσει τις ανεπτυγμένες κοινωνίες .
Σχολίασε ο/η δ | 09:44:33, Ιανουάριος 30th, 2011
Η συντηρητική Αριστερά...
Tου Πασχου Mανδραβελη
H βασική αρετή του συντηρητισμού είναι ότι διατηρεί παλαιές συνήθειες σε νέες εποχές. Είναι η καταφυγή σε ένα παρελθόν που δεν υπάρχει, αλλά μας κάνει να νιώθουμε καλά, ειδικά σε περιόδους που οι ραγδαίες αλλαγές δεν μας επιτρέπουν να καταλάβουμε τι γίνεται. Έτσι οι συντηρητικοί Βρετανοί διατηρούν αναχρονιστικούς θεσμούς σαν τη βασιλεία. Τους θυμίζει τις παλιές εποχές της αυτοκρατορίας, σε έναν κόσμο που άλλαξε και έκανε τη Μεγάλη Βρετανία πολύ μικρότερη.
Το βασικό πρόβλημα του συντηρητισμού είναι ότι διατηρεί παλαιές συνήθειες σε σύγχρονους καιρούς, εις βάρος όμως των απαιτήσεων που δημιουργούν οι νέες εποχές. Κοινωνίες, για παράδειγμα, που κρατούν τις παραδόσεις και τις γυναίκες στο σπίτι το πληρώνουν σε ανάπτυξη. Χάνουν πολύτιμο παραγωγικό δυναμικό από την οικονομία. Μια παράδοση, που κάποτε μπορεί να είχε ευεργετικά αποτελέσματα σε μια κοινωνία (όλες οι παραδόσεις, πριν γίνουν ξόανα, έχουν πίσω τους κάποια χρησιμοθηρία), συνήθως γίνεται τροχοπέδη στην ανάπτυξη – όχι μόνο την οικονομική, αλλά και την κοινωνική.
Μία από αυτές τις παραδόσεις είναι και το άσυλο, το οποίο κατά τον Αλαβάνο «έχει συμβολική σημασία. Είναι ένα στοιχείο, αν θέλετε, της όλης παρουσίας, ας πούμε, της νέας γενιάς και στους μεγάλους αγώνες του λαού μας, ήταν λοιπόν πριν από τη δικτατορία, μέχρι τα Πολυτεχνεία, μέχρι μετά τη δικτατορία, και είναι μια εγγύηση για την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών...». Στην ερώτηση του κ. Παύλου Τσίμα ότι οι ίδιοι οι πανεπιστημιακοί παραπονιούνται πως «η διακίνηση των ιδεών εμποδίζεται στο πανεπιστήμιο από δυναμικές μειοψηφίες φοιτητών που κάνουν τσαμπουκά», ο κ. Αλαβάνος παραδέχθηκε ότι αυτά τα φαινόμενα είναι υπαρκτά αλλά «εμείς εδώ στην Ελλάδα με τη γλώσσα που μιλάμε και με την παράδοση που έχουμε... έχουμε μια ευθύνη διαφύλαξης του ασύλου σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα».
Αυτό που δεν κατάλαβε ο κ. Αλαβάνος είναι πόσο εύκολος και γλυκός είναι ο συντηρητισμός. Οι παραδόσεις και οι συμβολισμοί που επικαλείται είναι ξόανα που αντιτίθενται στον αρχικό σκοπό δημιουργίας τους. Το άσυλο όχι μόνο δεν χρησιμεύει για τον σκοπό που θεσπίστηκε, αλλά, όπως παραδέχεται και ο ίδιος, παρεμποδίζει την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών. Η εμμονή στους συμβολισμούς, ειδικά όταν αυτοί γίνονται τροχοπέδη στην επίτευξη των ευγενών σκοπών, δεν είναι πρόοδος. Είναι αντίδραση...
Thursday, February 10, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment