Η επανάσταση του τζάμπα
Tου Πασχου Μανδραβελη
Aντε να καταλάβουμε γιατί οι οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν διόδια στην εθνική οδό Αθηνών - Πατρών. Λένε ότι το οδόστρωμα είναι χάλια και τα δύο ή τρία ευρώ που πληρώνουν δεν αντιστοιχούν στις υπηρεσίες που προσφέρει ο συγκεκριμένος δρόμος. Aντε και μια πιο αριστερή λογική, να καταλάβουμε γιατί οι οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν διόδια και στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Εκεί ο δρόμος είναι καλός, αλλά τον εκμεταλλεύονται ιδιώτες, αφού ο κ. Γιώργος Σουφλιάς είχε τη φαεινή ιδέα να πληρώνουν οι χρήστες ενός δρόμου την κατασκευή ενός άλλου δρόμου τον οποίο ίσως να μη χρησιμοποιούσαν ποτέ (και όπως πάνε τα πράγματα, ίσως να μη γίνει και ποτέ).
Στην Εγνατία, όμως, γιατί ξεκίνησε το κίνημα κατά των διοδίων; Εκεί ο δρόμος είναι καλός και κρατικός. Τον χρησιμοποίησαν δωρεάν Eλληνες και ξένοι επί μία πενταετία και τώρα (που έστω αργά ήρθε ο λογαριασμός της συντήρησης) οι επαναστάτες του τζάμπα άρχισαν να σηκώνουν τις μπάρες.
Το επιχείρημα που κυκλοφορεί είναι ότι οι Eλληνες πολίτες έφτιαξαν αυτούς τους δρόμους με τους φόρους τους και γι’ αυτό δικαιούνται τζάμπα διέλευση. Να συμφωνήσουμε κατά 50% (η άλλη μισή χρηματοδότηση ήταν από τα ευρωπαϊκά Ταμεία), αλλά μπαίνει ένα ερώτημα: Τα 60 εκατομμύρια που κοστίζει η συντήρηση για να παραμένει ο δρόμος καλός ποιος θα τα πληρώνει; Ο μπαρμπα-Μήτσος από τους Γαργαλιάνους, που δεν έχει δει την Εγνατία ούτε ζωγραφιστή; Ή μήπως να τα δανειστούμε ώστε ο Πάγκαλος του μέλλοντος δικαίως σε πενήντα χρόνια να πει «αυτά τα τρία δισ. μαζί τα φάγαμε»;
Η επανάσταση του τζάμπα, όμως, δεν περιορίζεται στα διόδια. Και δεν έχει μόνο σόου σαν αυτό που έστησε ο ηθοποιός κι εσχάτως δήμαρχος Στυλίδας κ. Απόστολος Γκλέτσος. Κάποιος πολιτευτής της Κέρκυρας καλεί τον λαό να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Μέτρησε –ένας Θεός ξέρει πώς– ότι «οι δρόμοι της Κέρκυρας είναι, στο 90%, άθλιοι» και κοστολόγησε τις υπηρεσίες τους στο ένα ευρώ. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε τον Δεκέμβριο τόνιζε: «Δεν θα πληρώσω το ζητούμενο από το κράτος ποσό για τέλη κυκλοφορίας, αφού το ίδιο παραβίασε τον ανταποδοτικό τους χαραχτήρα και κάθε χρόνο μας κλέβει και μας υποβαθμίζει. Eνας από τους 10 λόγους που κάθε χρόνο μειώνεται ο τουρισμός μας είναι το άθλιο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο! Θα καταβάλω στο Ταμείο Παρακαταθηκών ΕΝΑ (1) ευρώ, γιατί τόσο αξίζουν οι άθλιοι δρόμοι της Κέρκυρας. Oπως και πέρυσι. Oπως τα τελευταία τρία χρόνια... Σας καλώ να πράξετε το ίδιο και να συμμετάσχετε σε αυτήν την προσπάθεια ανατροπής αυτού του σάπιου συστήματος. Εάν κι εφ’ όσον ανάλγητοι κρατικοί αξιωματούχοι ή αστυνομικοί επιβάλουν κυρώσεις, τότε θα προσβάλουμε τις διοικητικές πράξεις τους στα Δικαστήρια και ξαναδεσμεύομαι ότι το όλο κόστος θα επιβαρύνει εμένα, αφού ως δικηγόρος θα κάνω δωρεάν την υπεράσπιση. Τα τελευταία δύο χρόνια, πάντως, δεν χρειάστηκε!».
Προσοδοφόρα η επανάσταση του τοπικού πολιτευτή, αλλά όλα τα λεφτά βρίσκονται στο κλείσιμο του ματιού που κάνει με την ακροτελεύτια φράση: «Τα τελευταία δύο χρόνια, πάντως, δεν χρειάστηκε!». Eτσι αποδίδουν οι επαναστάσεις του τζάμπα. Oταν οι αρχές (στην περίπτωσή μας η Τροχαία) κάνουν τα στραβά μάτια στην παρανομία.
:
.ΣΧΟΛΙΟ Σ.ΔΑΝΑΛΗ
Πολύ σωστά γράφεται η επανάσταση του τσάμπα και εγώ προσθέτω από τούς " τσάμπα μάγκες" Όλες οι αντιδράσεις είναι αποτέλεσμα κακής νοοτροπίας που υπάρχει από πολλά χρόνια και η οποία εν μέρει ευθύνεται για το κατάντημα μας . Τα διόδια δεν θέλουν να τα πληρώνουν διότι έχουν μάθει να τα θέλουν όλα τσάμπα και να τα πληρώνει το κράτος . Που θα βρει τα λεφτά το κράτος δεν τους ενδιαφέρει διότι μέχρι προ τίνος νόμιζαν ότι τα δίνει ο θεός . Έχουν απαιτήσεις για σύγχρονους αυτοκινητόδρομους να ταξιδεύουν γρήγορα και με ασφάλεια . Οι υπάρχοντες να έχουν μία ανεκτή συντήρηση ,και βλέπεις κάτι πελώρια τζιπ και ολοκαίνουργες Μερσεντές που καίνε ένα βυτίο βενζίνη και σηκώνουν την μπάρα να μην πληρώσουν τα διόδια . Δεν έχουν καταλάβει ότι όχι μόνο τέλειωσε το τσάμπα αλλά τώρα θα πληρώσουμε και για τις δωρεές του κράτους της προηγούμενης τριακονταετίας . Να αφήσουμε τον " φαταούλιστικο ατομισμό " απέναντι του κοινωνικού συνόλου και του κράτους και να καταλάβουμε ότι όλες οι υπηρεσίες του πρέπει να πληρώνονται, και ότι κοστίζουν σχεδόν πάντοτε ακριβότερα από τις ιδιωτικές . Τότε μόνο θα καταλάβουμε γιατί πρέπει να είναι καλά οργανωμένες οι δημόσιες επιχειρήσεις για να υπηρετούν τους πολίτες και όχι τους υπαλλήλους τους . Από τις γνώμες των αναγνωστών στο άρθρο σας αλλά και σε αντίστοιχα του κου Μπ. Παπαδημητρίου και του κου Ξυδάκη φαίνεται και μία άλλη νοοτροπία των Συμπολιτών μας, η αντιπάθεια στις ιδιωτικές επιχειρήσεις και η αντιμετώπιση τους σαν να είναι απατεώνες και να μην προσφέρουν κανένα κοινωνικό έργο.
Σχολίασε ο/η ΔΑΝΑΛΗΣ ΣΠΥΡΟΣ | 21:40:37, Ιανουάριος 11th, 2011
Saturday, January 15, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment