Sunday, April 28, 2013

Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ

Κε Παπαδημητρίου σήμερα το κείμενο σας είναι λίγο ουτοπικό , ο κώδικας βιβλίων και στοιχείων είναι το εργαλείο των φοροτεχνικών και των εφοριακών ώστε απο κοινού και σε συνεργασία να εξασφαλίζουν μεγαλύτερα δώρα απο τους ελεγχόμενους επιχειρηματίες κ.λ.π , τα οποία μοιράζονται απο κοινού , δεν προσφέρει στο κράτος απολύτως τίποτε και κανένα έσοδο . Οι περαιώσεις προσφέρουν πολύ περισσότερα έσοδα στο κράτος και είναι αντικειμενικά προσδιορισμένα τα εισοδήματα δεν χρειάζεται κανένας έφορος ελεγκτής να προσδιορίσει το μέγεθος του κρυμμένου εισοδήματος ,άλλωστε στην Ελληνική πραγματικότητα δεν υπάρχουν τέτοιοι , αλλά μόνο στο βασίλειο των ουρανών . Οι περαιώσεις δεν είναι συμβιβασμός με τους φοροφυγάδες αλλά αντικειμενικός προσδιορισμός εισοδημάτων , ο τρόπος αυτός έχει δυσφημιστεί απο τους φοροτεχνικούς κυρίως αλλά και απο τους συνδικαλιστές των εφοριακών διότι τους χαλάει την πιάτσα και τους μειώνει τον τζίρο και τα κέρδη όλα τα άλλα είναι μια απέραντη υποκρισία ,άλλωστε σε αυτήν έχουν μεγάλη εξειδίκευση οι συνδικαλιστές του δημοσίου. Στην Ελλάδα μόνο αντικειμενικά κριτήρια λειτουργούν και μηχανογραφική παρακολούθηση . Οι μικρομεσαίοι για να μην φοροδιαφεύγουν και να κόβουν όλες τις αποδείξεις δύο τρόποι υπάρχουν ,ο ένας να γίνονται όλες οι συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες ακόμη και τα ελάχιστα ποσά ,και ο δεύτερος ιδιωτικές εταιρείες στους δρόμους οι οποίες να αμείβονται με ποσοστά επι των προστίμων και των εισπρακτέων φόρων . Για τις υπηρεσίες υδραυλικούς ,ηλεκτρολόγους κ.λ.π οι οποίοι δεν κάνουν τον τζίρο μέσα στα μαγαζιά τους μόνο αντικειμενικά κριτήρια . Υπάρχει μία φοροδιαφυγή η οποία πρέπει να είναι περίπου το 20% του ΑΕΠ και προέρχεται απο την διαφθορά του κράτους . Συγκεκριμένα τα φακελάκια των γιατρών του ΕΣΥ ,τα φροντιστήρια καθηγητών και δασκάλων τα κάθε είδους γρηγορόσημα σε υπαλλήλους του δημοσίου , το 20 % του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων πηγαίνει σε δώρα στους επιβλέποντες και σε όσους άλλους υπαλλήλους έχουν σχέση με την επίβλεψη και την προώθηση των έργων ,οι πολιτικοί δεν έχουν καμιά σχέση απλώς μπορεί να θεωρηθούν ηθική αυτουργοί λόγω άγνοιας και αβελτηρίας. Στούς Δήμους γίνεται ένα μεγάλο όργιο το 30% των προμηθειών και του προϋπολογισμού των έργων είναι προμήθειες κυρίως των δημάρχων , εάν συζητήσετε με τις εταιρείες που πουλάνε κάδους αυτοκίνητα και υλικά αποκομιδής σκουπιδιών θα μείνετε κατάπληκτος απο την θρασύτητα των " αριστερών " δημάρχων . Όλη αυτή η παραοικονομία δεν μπορεί να συλληφθεί ούτε απο τις εφορίες ούτε απο το ΣΔΟΕ . Δύο τρόποι υπάρχουν για να καταπολεμηθεί να μειωθεί το κράτος και να αλλάξει η λειτουργία του να δουλεύει με στοιχεία "κόστους και όφελος " δηλαδή με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και να ελέγχει η υπηρεσία πληροφοριακών συστημάτων και ο διάδοχος του κου Σπινέλη μηχανογραφικά τα εισοδήματα που δηλώνουν οι δήμαρχοι και οι υπάλληλοι του δημοσίου σε 4 ή 5 η 10 χρόνια και τα περιουσιακά στοιχεία που απόκτησαν η τα χρήματα που έβγαλαν στο εξωτερικό και απο εκεί θα φαίνεται το περίσσευμα όσων δεν έχουν φάει στις γυναίκες και στα μπουζούκια. Το ίδιο πρέπει να γίνει με τις λίστες Λαγκάρντ και τις υπόλοιπες , Η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής14 Του Μπαμπη Παδημητριου Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τη φοροδιαφυγή έχει καταστεί αιτία μεγάλης ντροπής για το ελληνικό κράτος και για όλους εμάς, αφού οι περισσότεροι λυγίζουμε από το βάρος των φόρων. Η Ελλάδα συμπεριφέρεται ως φορολογικός παράδεισος! Στα λόγια, όλοι, με τους πολιτικούς μας επικεφαλής, ομνύουμε όρκους φορολογικής φιλοπατρίας και καταγγέλλουμε με βαριές κουβέντες τη φοροδιαφυγή. Ομως, στην κυβερνητική πρακτική, στη ζωή των επιχειρήσεων, στην τακτική των επαγγελματιών, στις παρεμβάσεις των ισχυρών, στην καθημερινότητα των φορολογικών υπηρεσιών, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Ακόμη και επαρκείς τεχνοκράτες, όπως αυτοί που υπηρετούν στην τρόικα, ξεγελάστηκαν. Οταν ξεκίνησε η διαδικασία ελέγχου του Μνημονίου αποδέχτηκαν ως λογική την αναμονή του υπουργείου Οικονομικών για τα έσοδα από παλαιότερα έτη, δηλαδή από φοροδιαφυγή. Σύντομα όμως διαπίστωσαν πως αυτό που εννοούσαν οι φωστήρες μας ήταν τα έσοδα από ευνοϊκές ρυθμίσεις, φορολογικές αμνηστίες και άλλες... περαιώσεις. Ο συμβιβασμός με τους φοροφυγάδες είναι σημαντικό εργαλείο. Είναι όμως εντελώς διαφορετικό από αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας. Απαιτεί να έχει προηγουμένως προσδιορίσει ο έφορος - ελεγκτής το πραγματικό μέγεθος του κρυμμένου εισοδήματος και να προτείνει στον φορολογούμενο νόμιμο συμβιβασμό, ωφέλιμο για το δημόσιο ταμείο. Η πραγματική εξουσία του εφόρου πρέπει να παύσει να βρίσκεται στην επιβολή διοικητικών προστίμων και προσαυξήσεων. Οι γραφειοκρατικές παραβάσεις μπορεί πράγματι να υποκρύπτουν φοροδιαφυγή. Δεν αποκαλύπτουν όμως ούτε το μέγεθος της διαφυγής, ούτε τις διαδρομές, ούτε τους διαπλεκόμενους παραβάτες, ούτε το χρονικό βάθος της παρανομίας. Ακόμη και η αυστηρότερη εφαρμογή της πιο εξευτελιστικής γραφειοκρατικής τρέλας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, των ατελείωτων υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων, δεν πρόκειται ποτέ να περιορίσει τη φοροδιαφυγή. Η πιο απλή και σίγουρη απόδειξη είναι ότι δεν το έχει κάνει τόσα χρόνια. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι να δημιουργήσουμε ένα απλό νομικό περιβάλλον, να εκπαιδεύσουμε με σύγχρονα μέσα τους φοροελεγκτές και να επενδύσουμε τα πάντα στον αποκάλυψη της φορολγητέας ύλης, όπου και αν κρύβεται. Ο απλούστερος τρόπος είναι η εφαρμογή του «πόθεν» επί του «έσχες» και ο προσδιορισμός του τεκμαρτού εισοδήματος, ανεξαρτήτως του συστήματος τεκμηρίων. Οι εταίροι και δανειστές μας περιμένουν να φανούμε ειλικρινείς και να βάλουμε τους φοροφυγάδες να πληρώσουν επί του τεκμαρτού εισοδήματός τους. Γιατί λοιπόν οι υπουργοί των Οικονομικών κοιτούν αλλού;

No comments: