Monday, August 29, 2011

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗΘΕΙ ΕΝΑΣ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ


Αυτό το άρθρο πρέπει να το διαβάσει με προσοχή όλος ο Ελληνικός πολιτικός κόσμος ,και κυρίως η ΝΔ . Πράγματι στο ερώτημα του κου Ρέπα εάν είναι σοβιετική η αντιπολίτευση που στηρίζει τα πληθυσμιακά κριτήρια , η απάντηση είναι απροκάλυπτα "ναι είναι "και είναι ένας απο τους λόγους που χρεοκόπησε η χώρα όπως εσείς γράφεται . Η ΝΔ οικοδόμησε επί Καραμανλή του μεγάλου και υπουργό συντονισμού τον Π.Παπαληγούρα μετά το 1974 έναν τεράστιο δημόσιο τομέα Σοβιετικού τύπου ,δηλαδή οργανωμένο όπως στην Σοβιετική Ένωση ,χωρίς κανέναν έλεγχο . Σε αντίθεση με τον Σκανδιναυικό σοσιαλισμό ο οποίος είναι οργανωμένος με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ,σαν ανώνυμη εταιρεία. Την πολιτική αυτή διατηρεί μέχρι σήμερα με μόνη φωτεινή εξαίρεση την περίοδο του κου Κ.Μητσοτάκη . Σε όλα τα υπόλοιπα είναι ακριβώς όπως τα περιγράφεις . Ο κρατικός σοσιαλισμός που πραγματοποίησε κυρίως ο Στάλιν με την θεωρητική διδασκαλία του Λένιν ήταν το ενδόμυχο όνειρο του Πλάτωνα και το μεγάλο όνειρο των χριστιανών καθολικών και ορθόδοξων όχι όμως των προτεσταντών και ιδιαίτερα των Καλβινιστών χάρις στους οποίους όπως λένε οφείλεται η ανάπτυξη του καπιταλισμού . Επομένως η ιδεολογία του κρατισμού που υπόσχεται δήθεν "μια ποιο δίκαιη κοινωνία " έχει βαθιές ρίζες στους Έλληνες και μάλιστα ακόμη και στους πιο " δεξιούς " η "συντηρητικούς". Όλοι αυτοί δεν έχουν καταλάβει ακόμη ότι αυτό το σύστημα μοιράζει δίκαια την φτώχεια και την μιζέρια . Ενώ ο καπιταλισμός μοιράζει άνισα την μεγάλη παραγωγή υλικών αγαθών και τον πλούτο.

ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Tου Πασχου Μανδραβελη
Στο άρθρο περί σοβιετικής λογικής στην αδειοδότηση των ταξί («Καθημερινή» 9.8.2011) απάντησε με επιστολή ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρης Ρέππας («Οροφή» «Κ» 10.8.2011). Επεσήμανε ότι τα κριτήρια «για τον προσδιορισμό της οροφής των αδειών ταξί περιλαμβάνουν στοιχεία όπως ο πληθυσμός, διανυκτερεύσεις», στοιχεία τα οποία «είναι αμέσως διαθέσιμα από τις κρατικές υπηρεσίες και τα αρμόδια επιμελητήρια».
Τι κρίμα να μην έχουμε κι εμείς οι πολίτες «αμέσως διαθέσιμα» διάφορα στοιχεία από το Δημόσιο και είμαστε αναγκασμένοι να τρέχουμε από γκισέ σε γκισέ για να μάθουμε πού πρέπει να υποβάλουμε μια αίτηση; Το πρόβλημα είναι ότι το Δημόσιο, εμπλεκόμενο με όλα, δεν καταφέρνει να κάνει καλά ούτε αυτά που πρέπει. Κυνηγώντας τα κατάλληλα πληθυσμιακά κριτήρια δεν έχει χρόνο να παράγει άλλες πιο χρήσιμες υπηρεσίες. Επομένως, δουλειά των υπουργών είναι πώς θα απλοποιήσουν τη δουλειά του Δημοσίου, αντί να του φορτώνουν επιπλέον καθήκοντα. Και αυτή είναι το πρώτο καθήκον του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Ο κ. Ρέππας θα έπρεπε να νιώθει ανακουφισμένος που την άχαρη δουλειά, που μπορούν αυτόματα να κάνουν οι πολίτες, δεν θα τη φορτωθεί στις υπηρεσίες του. Αυτές έτσι κι αλλιώς έχουν σημαντικότερα πράγματα να κάνουν, όπως π. χ. να εξυπηρετούν τους πολίτες.
Η σοβιετική λογική βασίζεται σε μια μεταφυσική πεποίθηση ότι υπάρχει μια μαγική γραφειοκρατία - «Δημόσιο και επιμελητήρια», που λέει και ο κ. Ρέππας- που ξέρει τις ανάγκες των ανθρώπων και μπορεί να προγραμματίσει την οικονομική δραστηριότητα• από το πόσοι θα έχουν ταξί (στην Ελλάδα) μέχρι πόσοι θα απασχολούνται στη γεωργική παραγωγή (ΕΣΣΔ).
Το πρώτο πρόβλημα αυτής της λογικής είναι ότι οι ανάγκες των ανθρώπων μεταβάλλονται διαρκώς, χωρίς να το παίρνουν χαμπάρι αυτοί οι μηχανισμοί. Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, η γραφειοκρατία αντιλαμβάνεται το πρόβλημα μόνο όταν αυτό γίνεται εκρηκτικό. Κάπως έτσι σχηματίζονταν οι τεράστιες ουρές στην αλήστου μνήμης Σοβιετική Ενωση. Τότε μόνο -και ίσως υπό τον φόβο της τιμωρίας- κινητοποιούνταν η γραφειοκρατία. Μέχρι όμως να κινητοποιηθεί, να συνεδριάσει, να οργανώσει την παραγωγή, οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους ξανάλλαζαν το πρόβλημα. Και ξανάτρεχε η γραφειοκρατία, μέχρι που το πήραν απόφαση κι άφησαν το σύστημα να καταρρεύσει. Το δεύτερο πρόβλημα είναι το κόστος της απόφασης. Αν ο γραφειοκρατικός μηχανισμός κάνει λάθος δεν πληρώνουν οι ίδιοι. Το κόστος μεταβιβάζεται στην οικονομία, δηλαδή σε όλους μας. Η δημιουργία προνομίων για λίγους δημιουργεί προβλήματα στους πολλούς. Το τρίτο πρόβλημα είναι της διαφθοράς. Η κρατική αδειοδότηση δημιουργεί μαύρες αγορές και λεφτά κάτω από το τραπέζι.
Ενιαία πληθυσμιακά κριτήρια δεν υπάρχουν. Κάποιες πόλεις έχουν και κάποιες άλλες όχι. Αλλά μόνο στα αποκαλούμενα «κίτρινα ταξί» κι εκεί οι άδειες δεν μεταβιβάζονται από τους ιδιώτες. Στις υπόλοιπες υπηρεσίες μεταφοράς προσώπων η αγορά είναι πλήρως απελευθερωμένη.
Οσο για το τελευταίο επιχείρημα του κ. Ρέππα, αν είναι σοβιετική η αντιπολίτευση που στηρίζει το πλαίσιο των πληθυσμιακών κριτηρίων, πρέπει να ρωτήσουμε: πώς νομίζει ότι χρεοκόπησε αυτή η χώρα;

No comments: