ΣΧΟΛΙΟ Σ. ΔΑΝΑΛΗ σε άρθρο του Π .Μανδραβέλη στην Καθημερινή και τα σχόλια των αναγνωστών
Κύριε Μανδραβέλη πολύ σωστά και λογικά αυτά που γράφεται , όπως πολύ σωστά είναι τα σχέδια που εξαγγέλθηκαν από τον Πρωθυπουργό. Νομίζω όμως ότι είναι λίγο ¨"μαξιμαλιστικά" και δεν θα έχουν αποτέλεσμα . Τα πανεπιστήμια είναι άντρα παρανομίας εκατοντάδες μαφίες κάνουν κουμάντο σε αγαστή ισορροπία . Πουθενά δεν τηρούν τους νόμους που τους έχουν γραμμένους " στα παλιά τους τα παπούτσια " . Μου έλεγε καθηγητής του Πανεπιστημίου ότι στο κυλικείο τη σίτιση την έχει κάποιος ιδιώτης με 1.8 ευρώ την μερίδα επί πολλά χρόνια και όμως έχει μεγάλα κέρδη ,διότι ενώ σύμφωνα με τον νόμο κουπόνια σίτισης δικαιούνται μόνο οι άποροι η γραμματεία παράνομα εκδίδει για όλους τους φοιτητές ασφαλώς και τους αιώνιους ,και με τρόπο θαυματουργό φθάνουν στα χέρια του επιχειρηματία ο οποίος έχει τεράστια κέρδη . Ο κος καθηγητής περίμενε από την κα Διαμαντοπούλου να λύσει το πρόβλημα και όχι από τον εισαγγελέα. Προέχει λοιπόν να αρχίσουμε από τα στοιχειώδη την τήρηση των νόμων . Να υποχρεωθούν να τηρήσουν τον νόμο της κας Γιαννάκου και να διαγράψουν τους αιώνιούς φοιτητές , να τροποποιηθεί ο νόμος και ο αριθμός των εκλεκτόρων των φοιτητών στις πρυτανικές εκλογές να είναι ανάλογος του αριθμού των ψηφισάντων . Να επέμβει ο εισαγγελέας στις καταλήψεις και να τους παραπέμψουν σε δίκη . Να επέμβουν οι ελεγκτικές αρχές και να κάνουν φύλο και φτερό όλες τις υπηρεσίες των πανεπιστημίων και να τιμωρηθούν οι παρανομούντες . Μία άλλη αποτελεσματική ενέργεια είναι η λύση που πρότεινε ο κος Λιανός στο "Βήμα της Κυριακής ", να πληρώνουν όλοι δίδακτρα και αρκετά τσουχτερά οπότε όλα τα προβλήματα θα λυθούν αυτόματα . Εάν δεν γίνουν αυτά και εφαρμοσθούν τα προτεινόμενα από τον πρωθυπουργό σε ένα μήνα όλα τα πρυτανικά συμβούλια θα έχουν παραιτηθεί διότι θα φοβούνται για την ζωή τους και την σωματική τους ακεραιότητα.
«ΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΚΑΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ»
Tου Πασχου Μανδραβελη
Δεν το γνωρίζουμε, αλλά πρέπει να εικάσουμε ότι πολλά μέλη της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) έχουν σπουδάσει σε αγγλοσαξωνικά πανεπιστήμια και ξέρουν τα πλεονεκτήματα ενός αμερικανικού ή βρετανικού πανεπιστημίου. Ξέρουν με πόση σοβαρότητα γίνεται η δουλειά εκεί γνωρίζουν ότι η λογοκλοπή που ατιμώρητη προκόβει στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι εκεί θανάσιμο αμάρτημα ότι αξιολογούνται διαρκώς για να πετύχουν τα καλύτερα αποτελέσματα ότι οι απόφοιτοί τους, όχι μόνο βρίσκουν δουλειά, αλλά επειδή ακριβώς εκτιμούν τόσο πολύ τη δουλειά των δασκάλων τους κάνουν οργανώσεις για να υποστηρίξουν το πανεπιστήμιο και μετά το πέρας των σπουδών τους. Αλλά και σε αγγλοσαξωνικό πανεπιστήμιο να μην σπούδασαν, βλέπουν όλους τους καταλόγους αξιολόγησης και -φυσιολογικά- θα πρέπει να ζηλεύουν τις πρώτες θέσεις που αυτά κατακτούν.
Επομένως, θα περίμενε κανείς, είναι μετά λόγου γνώσεως η κριτική που γίνεται στο σχέδιο του υπουργείου για την αναδιάρθρωση της ανώτατης Παιδείας και θα ήταν ενθαρρυντικό το γεγονός ότι χαρακτηρίζουν «το προτεινόμενο σύστημα διοίκησης κακή μεταφορά του αγγλοσαξωνικού μοντέλου».
Αναμέναμε λοιπόν να προτείνουν οι πανεπιστημιακοί μια «καλή μεταφορά» του επιτυχημένου από τις περισσότερες απόψεις αγγλοσαξωνικού μοντέλου. Φευ! Αυτό που προτείνει η ΠΟΣΔΕΠ είναι ο συντηρητισμός του υπάρχοντος αποτυχημένου μοντέλου. Με φτιασιδώματα περί «συμβουλίου στρατηγικού σχεδιασμού» (το οποίο απλώς θα συμβουλεύει) το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών μάς προτείνει να παραμείνει αποκλειστικά στη Σύγκλητο η διοίκηση των ΑΕΙ. Προτείνουν δηλαδή να διαιωνιστεί ένα σύστημα, το οποίο δεν κατάφερε τριάντα χρόνια τώρα να λύσει τα προφανή των πανεπιστημίων. Η ακαδημαϊκή μας κοινότητα δεν κατάφερε να συνεννοηθεί τι θα κάνει όταν διάφοροι χουλιγκάνοι καταστρέφουν τα κτίρια, ή κάποιοι άλλοι έχουν καταλάβει επί 20ετία χώρους πανεπιστημίων και οι πρυτανείες απλώς κλαυθμυρίζουν για την κατάσταση. Δεν ντρέπονται καν για το γεγονός ότι τρεις φοιτητοπατέρες μπορούν να μπουν και να διαλύσουν το μάθημα που οι ίδιοι κάνουν και σε κάποιες περιπτώσεις να προπηλακίζουν συναδέλφους τους. Μόνο από ντροπή -αν όχι από ορθολογισμό- έπρεπε να ζητήσουν την «καλή μεταφορά του αγγλοσαξωνικού μοντέλου».
Υπάρχει όμως κι ένα άλλο ζήτημα. Η ελληνική κοινωνία πληρώνει το 1,44% του Ακαθάριστου Εθνικού της Προϊόντος στην ανώτατη εκπαίδευση, όταν η κραταιά Γερμανία δίνει το 1,14% του ΑΕΠ, οι ΗΠΑ το 1,33% και ο μέσος όρος της Ευρώπης των «27» είναι στο 1,15%. Οφείλει να έχει καθοριστικό λόγο για το τι γίνονται τα λεφτά της. Μέχρι σήμερα τον είχε διά της εποπτείας του συγκεντρωτικού κράτους με όλα τα αμαρτήματα που κουβαλάει η πολιτική διαχείριση της ανώτατης Παιδείας. Αυτό είναι λάθος, αλλά μεγαλύτερο λάθος είναι η πρόταση της ΠΟΣΔΕΠ που λέει «φέρτε τα λεφτά και μην ασχολείστε». Και αν η πανεπιστημιακή κοινότητα είχε επιδείξει την ελάχιστη αποτελεσματικότητα όλα αυτά τα χρόνια, μπορεί να λέγαμε «ας πάει και το παλιάμπελο». Μια βόλτα όμως σε κάποιο ΑΕΙ αποδεικνύει, χωρίς περαιτέρω διάλογο, πόσο αναγκαία είναι τα συμβούλια διοίκησης των ΑΕΙ, στα οποία θα έχουν αποφασιστικό λόγο όλοι εκείνοι που τα πληρώνουν.
Πείτε μας τη γνώμη σας
Σχόλια
Ταξινόμηση:
Κύριε Μανδραβέλη,
Δεν είναι ότι «Η ακαδημαϊκή μας κοινότητα δεν κατάφερε να συνεννοηθεί». Έχει συνεννοηθεί κάλιστα και έχει γνώση των επιτώσεων του έν λόγω μοντέλου. Αυτό τους τρομοκρατεί περισσότερο απο κάθε κουκουλοφόρο και που προσπαθεί πάση θύσια να προστατεύσει, είναι το σύμβολο της ανωτερότητας του τριτοβάθμιου καθηγητή. Είναι μία σημαντική ιδιοκτησία που φέρνει κοινωνικά ωφέλη και όχι μόνον.
Οι τιτλούχοι αυτών των θέσεων μονοπωλούν τα ύψη της κοινωνικής ιεραρχίας, χωρίς να αξιολογούνται, χωρίς ερωτήματα, χωρίς μετρήσεις παραγωγικότητας. Θεωρούνται απο τον δύστυχο Ελλήνικό λαό ως οι πνευματικοί του πατέρες και πάντα πρωτεύουν στην επιλογή παχυλών κρατικών θέσεων. Είναι άλλο ένα ζηλευτό «κλειστό επάγγελμα» και διακατέχεται απο τον φόβο μήπως οι φτωχοί τροφοδότες του, αντιληφθούν το πραγματικό μέγεθος της προστιθέμενης αξίας. Οι βασιλείς είναι μισοντυμένοι. Όχι ακριβώς γυμνοί, αλλά περίπου. Το παράδειγμα προς αποφυγείν είναι αυτό των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου οι καθηγητές χαίρουν εκτίμησης, όσο και αυτής που αποδίδεται σε άλλα επαγγέλματα που συνεισφέρουν στον κοινωνικό-οικονομικό ιστό.
Η ιδέα ότι η Έλλαδα, με αλλαγή του υπάρχοντος πλαισίου, πιθανόν να γεμίσει πανεπιστήμια και επομένως συνεσταλμένους βιοποριστές του διδασκαλικού επαγγέλματος, τρομοκρατεί το τριτοβάθμιο κατεστημένο στο βαθμό που θα κάνει τα πάντα για να το αποφύγει. .
Σχολίασε ο/η Μιχάλης Π. Αγγελάκης | 15:19:21, Δεκέμβριος 2nd, 2010
Κακώς μιλάτε για Αγγλοσαξωνικά πανεπιστήμια κ.Μανδραβέλη.Η σωστή σύγκριση είναι η εξής.Πανεπιστήμια vs Ελληνικά "Πανεπιστήμια".Επίσης θα περίμενα από εσάς μία "έρευνα" για τα βιβλία στην εκπαίδευση πριν το πανεπιστήμιο.Μια προσεκτική ανάγνωση δίνει σε όλους να καταλάβουν γιατί η Ελλάδα έφτασε σε αυτό το "χάλι".Για να μη μιλήσω για τους "εκπαιδευτικούς" τους οποίους είχα την "τύχη" να "γνωρίσω" κατά τη διάρκεια των σχολικών μου χρόνων.Ούτε για "δασκάλους" οι οποίοι όντας 30 χρονών,κατά τη διάρκεια της επετείου του "Εδώ Πολυτεχνείο" της μετέπειτα υπουργού του Π.Α.Σ.Ο.Κ.,έλεγαν στους μαθητές τους ότι,αν και αγέννητοι τότε,δάκρυζαν από "συγκίνηση" για τα γεγονότα στα οποία ήταν παρόντες.Η αποθέωση της προπαγάνδας.Τελικά στην Ελλάδα τι ακριβώς έχει σημασία ? Φτάσαμε στο σημείο του να καταργούμε τις στρατιωτικές παρελάσεις και να αναδεικνύουμε σε "Εθνικό Ήρωα" τον Γρηγορόπουλο,με όλο το σεβασμό στη μνήμη του παιδιού και τη συμπάθεια προς την οικογένειά του η οποία είναι η μόνη που πραγματικά νοιώθει τον πόνο και όχι αυτοί οι οποίοι "σκύλευσαν" το πτώμα του για μικροκομματικά συμφέροντα.Οι νεκροί της Marfin,κατά την προσφιλή τακτική των προοδευτικών,ήταν από "άλλο πόλεμο" ?Ή μήπως τους "άξιζε" να δολοφονηθούν επειδή εργαζόταν για τον εκπρόσωπο του κεφαλαίου ?Και κατά συνέπεια το εξυπηρετούσαν ?Οπότε, ήταν "αναλώσιμοι" ?Όταν το πρώτο μέτρο μιας κυβέρνησης,σε μια Ελλάδα η οποία είναι υπό κατάρρευση,είναι η κατάργηση της βάσης του 10,με τα όποια οφέλη εν όψει αυτοδιοικητικών εκλογών ένα χρόνο αργότερα,πραγματικά πιστεύουμε ότι το Δ.Ν.Τ. είναι το πρόβλημα ? Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και όχι το Δου Νου Του,όπως με περίσσεια "χάρη" το αποκαλούν οι εκπρόσωποι του "Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη",οι οποίοι,συνεπικουρούμενοι από τα μέσα,κατήργησαν κάθε έννοια σεβασμού καταργώντας το "κύριος" στην προσφώνηση,αντικαθιστώντας το με το ο Κώστας ο Τάδε,αλλά ταυτόχρονα απαιτώντας το "κυρία" για όλες τις γυναίκες ?Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Σχολίασε ο/η Ιωάννης Μαυρίδης | 15:09:20, Δεκέμβριος 2nd, 2010
Δεν έχετε ακούσει για την αχαριστία του ευεργετημένου…;;;
Επειδή κι εγώ έχω περάσει από το Αγγλοσαξονικό σύστημα και είχα συγχρόνως και Έλληνες συμφοιτητές έχω τη γνώμη πως οι περισσότεροι έβρισκαν αυτά που περιγράφετε ως θετικά ως δυσκολίες και ενοχλήσεις που θα απέφευγαν αν είχαν καταφέρει να μπουν σε ελληνικό κρατικό πανεπιστήμιο. Αν είναι δυνατόν να υπερισχύουν η κανόνες και η αξιοκρατία των διαπροσωπικών σχέσεων και του βολέματος!!!
Επίσης υπάρχει ένας διάχυτος ρατσισμός κατά του Αγγλοσαξονικού πολιτισμού τον οποίο των συνδέουν με την δαιμονοποιημένη «άκρατη νεοφιλελεύθερη βαρβαρότητα».
Σχολίασε ο/η Μανέλης Αγγελάκης | 13:52:04, Δεκέμβριος 2nd, 2010
Πολύ σωστά όσα γράφετε. Ωστόσο είναι χρήσιμο να θυμόμαστε ότι κάποιου είδους αξιολόγηση υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια. Δεν αναφέρομαι μόνο στις διεθνεις κατατάξεις των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αυτά ειναι γνωστά. Υπάρχει όμως η έμμεση αξιολόγηση των γνώσεων που παρέχουν τα ΑΕΙ/ΤΕΙ από την ίδια την πολιτεία, η οποία μάλιστα γίνεται επί σειρά ετών και είναι αδιάβλητη. Η αξιολόγηση αυτή είναι οι εξετάσεις που περνούν από το ΑΣΕΠ οι υποψήφιοι για διορισμό στην δευεροβάθμια εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα είναι τραγικά και ενδεικτικά του γενικού επιπέδου των αποφοίτων των ΑΕΙ/ΤΕΙ.
Σχολίασε ο/η Κωνσταντίνος Αίβαλής | 13:37:22, Δεκέμβριος 2nd, 2010
Μεταξύ των, ενεργών τουλάχιστον, μελών της ΠΟΣΔΕΠ, δύσκολα θα συναντήσει κανείς αποφοίτους αγγλοσαξονικών ιδρυμάτων. Η πλειονότητα ανήκει στη γενιά αυτών που ευνοήθηκαν από το Ν. πλαίσιο του 1982. Μία γενιά που συνέβαλε καθοριστικά στον 'εκδημοκρατισμό' του ελληνικού πανεπιστημίου. Η συνταγή του εκδημοκρατισμού περιελάμβανε τη διατήρηση πλείστων όσων χαρακτηριστικών του συστήματος της έδρας εξυπηρετούσαν (σύγγραμμα, νεποτισμός κτλ) και την παράλληλη ένταξη στο φαγοπότι όλων των ενδιαφερομένων μερών (φοιτητικών παρατάξεων, μικρότερων βαθμίδων ΔΕΠ).
Πιστεύει κανείς ότι αυτοί που έφτιαξαν το σύστημα θα συμβάλλουν στην αλλαγή του;
Σχολίασε ο/η Niko Karaiskos | 13:32:38, Δεκέμβριος 2nd, 2010
Συμφωνώ απολύτως με τα γραφόμενα αλλά δυστυχώς η ΠΟΣΔΕΠ δεν είναι ικανή να ακούσει τις αλλαγές που συντελούνται έξω απο την πόρτα της. Δεν πειράζει όταν δεν θα μείνει έλληνας φοιτητής της προκοπής στα Ελληνικά Πανεπιστήμια που σε λίγο καιρό θα γεμίσουν με αλλοδαπούς τριτοκοσμικής προέλευσης μπορεί και να ξυπνήσουν. Στο μεταξύ η αφρόκρεμα της Ελληνικής διανόησης έχει ήδη βάλει πλώρη για τα Αγγλοσαξωνικά ιδρύματα του εξωτερικού και εδώ θα μείνει μόνο η πλέμπα για να σπάει τα αμφιθέατρα και να επιδίδεται σε πορείες και δήθεν φοιτητικούς αγώνες με το μέσο όρο φοίτησης να κυμαίνετε μεταξύ 5 και 10 έτη. Αλλά τι να τους νοιάξει τα μέλη της ΠΟΣΔΕΠ και της ΟΛΜΕ; Οι μισθοί να πέφτουν τα παράνομα φροντιτήρια να ζουν και να βασιλεύουν ξετινάζοντας τον ήδη συρικνωμένο Ελληνικό οικογενειακό προυπολογισμό και έχει ο θεός. Το πρόβλημα εται και ο φαύλος κύκλος δεν έχει τέλος. ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΑΔΑ.
Σχολίασε ο/η ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ | 12:59:11, Δεκέμβριος 2nd, 2010
Υποβολή νέου σχολίου
Όνομα: *
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment