ΣΧΟΛΙΟ Σ. ΔΑΝΑΛΗ ΣΕ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΤΑΓΚΟΥ
Μπράβο ένα πολύ σοφό άρθρο , πράγματι εκείνο που χρειάζεται η Ελληνική κοινωνία είναι να αποκτήσει ιδανικά και αξίες . Αυτή την στιγμή η κοινωνία μας ζει σε μία ιδεολογική υποκρισία μίας δήθεν αριστερής προοδευτικότητας , η οποία μηδενίζει τα πάντα και ερμηνεύει ευνοϊκά όλα όσα την συμφέρουν και δικαιολογούν τον παρασιτικό τρόπο ζωής της . Ακραία περίπτωση αλλά ενδεικτικό της γενικότερης νοοτροπίας ο ιδεολογικός αχταρμάς των τρομοκρατικών ομάδων . Οι οποίες δεν αποτελούνται από προλετάριους αλλά από καλομαθημένα παιδιά της αστικής και μικροαστικής τάξης τα οποία δεν γνωρίζουν πως "βγαίνει το ψωμί ". Η πειθαρχία και ο επαγγελματισμός είναι δυσεύρετος . Άλλωστε στη παιδεία μας όπως έχει διαμορφωθεί η στοιχειώδης και κυρίως η μέση εκπαίδευση αυτές οι έννοιες είναι ανύπαρκτες και για τους μαθητές και τους καθηγητές . Η ανώτατη παιδεία εκεί γίνεται το όργιο , εκπαιδεύει σπουδαστές για τεμπέληδες και αργόμισθους του δημόσιου τομέα , οι οποίοι έχουν μόνο δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις . Αυτός ο κανόνας ισχύει για μαθητές και καθηγητές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης . Και μόνο οι καταλήψεις τα λένε όλα τι είδους πειθαρχία και σεβασμό στην δημόσια περιουσία που ανήκει σε όλους θα έχουν οι καταληψίες παραβιάζουν όλες τις βασικές αξίες που αναφέρεις στο άρθρο σου ,διαπράτουν ανομία παραβατικότητα καταχρηστική συμπεριφορά δεν τηρούν την ιεραρχία δεν έχουν πειθαρχία και επαγγελματισμο και ουδείς τους τιμωρεί . Δηλαδή έτσι εκπαιδεύουμε την νεολαία χωρίς "καμμία βασική ένοια η αξία ", αυτο γίνεται απο την δεκαετία του 80 . Οπότε καταλαβαίνεις τι κοινωνία έχουμε φτιάξει και εξακολουθούμε να φτιάχνουμε. Άνοιξες ένα θέμα ανοικτή πληγή της Ελληνικής κοινωνίας αλλά λίγοι έχουν καταλάβει την σημασία του .
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΟΙΕΣ
Του Αγγελου Σταγκου
Προχθές, φίλος στενός, «αριστερής» κουλτούρας, όχι μόνο στα λόγια, αλλά κυρίως στη διαδρομή του, την καθημερινότητα και την πράξη, εκεί όπου ξεχωρίζουν τα πρόβατα από τα ερίφια, εξέφραζε την απαισιοδοξία του για το κατά πόσο η χώρα θα βγει από τη μαύρη τρύπα, στην οποία έχει πέσει. Απέδιδε δε την απαισιοδοξία αυτή όχι στην τρόικα και τα σκληρά μέτρα που έχει επιβάλει, αλλά κυρίως στη νοοτροπία και τη συμπεριφορά της ελληνική κοινωνίας, στη βούληση και την ικανότητα του πολιτικού προσωπικού, αλλά και στον λαϊκισμό των ηλεκτρονικών κυρίως μίντια.
Εκτιμά δηλαδή ο άνθρωπος ότι τώρα που έφτασε η ώρα να γίνουν οι αναγκαίες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, όχι μόνο γιατί το απαιτεί η τρόικα, αλλά γιατί όλοι θεωρητικά αναγνωρίζουν ότι πρέπει να γίνουν, θα υπάρξουν ακραίες αντιδράσεις, το πολιτικό προσωπικό δεν θα τολμήσει και τα μίντια θα λαϊκίζουν σε υπέρτατο βαθμό. Με αποτέλεσμα βέβαια να μην δοθεί η τέταρτη δόση και η χώρα να χρεοκοπήσει, με όλες τις συνέπειες που συνεπάγεται κάτι τέτοιο.
Ας ελπίσουμε ότι ο σοβαρός φίλος θα πέσει έξω στις εκτιμήσεις του. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι διαπιστώσεις στις οποίες τις βασίζει δεν είναι σωστές. Κάθε άλλο. Οπως σωστές είναι και οι διαπιστώσεις που περιλαμβάνει η ανακοίνωση της τρόικα μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, προκειμένου να δοθεί στην Ελλάδα η τρίτη δόση του δανείου από τον μηχανισμό στήριξης. Η διαφορά είναι ότι οι διαπιστώσεις του φίλου αφορούν την ατομική και πολιτική συμπεριφορά των Ελλήνων, των ταγών τους και της λεγόμενης τετάρτης εξουσίας, ενώ οι εκείνες της τρόικας αναφέρονται στα προβλήματα του Δημοσίου και της οικονομίας.
Στον βαθμό που το αποτέλεσμα που θα προκύψει από το τριετές πρόγραμμα οικονομικής πολιτικής εξαρτάται από τις δικές μας επιδόσεις και συμπεριφορές (και όχι από τις ευρωπαϊκές ή διεθνείς εξελίξεις), οι διαπιστώσεις του φίλου και της τρόικας συνδυάζονται. Θα πρέπει να ανατραπούν, να αλλάξουμε δηλαδή ως άτομα, ως κοινωνία και ως πολιτεία, για να επαληθευτούν οι ελπίδες ότι κάποια στιγμή θα ανακάμψει η χώρα. Αν πάλι, επιμείνουμε στις ίδιες νοοτροπίες και συμπεριφορές, το πολιτικό προσωπικό συνεχίζει να επιδεικνύει ατολμία και έλλειψη βούλησης και τα μίντια που δημιουργούν κλίμα εξακολουθούν να λαϊκίζουν, δεν πρόκειται βέβαια να εξυγιανθεί το Δημόσιο και να ορθοποδήσει η οικονομία. Απλά πράγματα…
Αλλά ενώ οι διαπιστώσεις που αφορούν τα προβλήματα του Δημοσίου και της οικονομίας είναι ορατές, μετρήσιμες και παραδεκτές σχεδόν από το σύνολο των πολιτών και των πολιτικών, αυτές που αναφέρονται στις κυρίαρχες συλλογικές νοοτροπίες και συμπεριφορές αμφισβητούνται από πολλούς. Που σημαίνει ότι πάρα πολλά πράγματα που συνιστούν τη λεγόμενη ελληνική πραγματικότητα πρέπει να τεθούν στο τραπέζι και να αναθεωρηθούν. Γιατί αλλιώς δεν πρόκειται να βγούμε από το αδιέξοδο στο οποίο οδηγηθήκαμε μόνοι μας, παρά τα περί του αντιθέτου θρυλούμενα.
Για παράδειγμα, θα πρέπει να δώσουμε νέες απαντήσεις στο ερώτημα τι είναι «προοδευτικό» και «αριστερό» και ποιος είναι «προοδευτικός» στη χώρα που ζούμε. Τι είναι το άνομο, τι συνιστά συμπεριφορά που παραβιάζει τους νόμους και τους κανόνες, ποιος είναι παράνομος και πώς θα μπει ένα «στοπ» στην ατιμωρησία. Τι είναι το παράλογο, ποιο το λογικό και ποιος παραλογίζεται. Τι σημαίνει κοινωνική ευθύνη, πώς εκδηλώνεται και ποιοι αδιαφορούν συστηματικά γι’ αυτήν. Πώς εννοείται ο επαγγελματισμός, γιατί χρειάζεται η συνέπεια, ποιος ο ρόλος της ιεραρχίας και της πειθαρχίας. Πώς θα επανέλθει η στοιχειώδης αγωγή στη συμπεριφορά. Με ποιο τρόπο θα προστεθεί στην κουλτούρα μας η ηθική της εργασίας. Από πού ξεκινά και πού τελειώνει η καταχρηστική συμπεριφορά. Τι είναι δίκαιο και τι είναι άδικο. Ποια είναι τα δικαιώματα, ποια τα προνόμια και ποιες οι υποχρεώσεις του πολίτη. Ακόμη και ποια είναι η σημασία του κράτους.
Ολες αυτές οι έννοιες θεωρούνται αυτονόητες, αλλά στην Ελλάδα έχουν διαστρεβλωθεί στην πράξη. Για αυτό και απαιτείται επιστροφή στα βασικά, όχι για να είναι «βιώσιμη η προσαρμογή», όπως υπογραμμίζει η ανακοίνωση της τρόικας, αλλά για να ξαναγίνει βιώσιμη η χώρα. Δεν είναι χώρες αγγέλων οι υπόλοιπες στην Ευρώπη, αλλά τουλάχιστον διατηρούν ένα ανεκτό επίπεδο καθημερινότητας και διατηρούν κάποια απαραίτητα στοιχεία κοινωνικής λειτουργίας και κοινής λογικής.
Η ελληνική κοινωνία δυστυχώς έχει αλλοτριωθεί σε σημαντικό βαθμό και γι’ αυτό δεν θα είναι εύκολη (και αντικειμενικά δεν είναι εύκολη) η επαναφορά στις βασικές έννοιες που καθορίζουν τη συμπεριφορά του πολίτη. Δεν αλλάζει από τη μία μέρα στην άλλη ένας λαός που έχει γαλουχηθεί με στρεβλώσεις. Για κάποιες όμως, όπως η ανομία, η παραβατικότητα, η ατιμωρησία η καταχρηστική συμπεριφορά, η ιεραρχία, η πειθαρχία, ο επαγγελματισμός, η πολιτεία πρέπει να ξεκινήσει άμεσα την προσπάθεια.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment